Direktlänk till inlägg 1 december 2009

Namn förslag - hjälp mig!!

Av Kattis - 1 december 2009 22:25

Hundmedicinen fungerade inte!!!

Ja, kanske mot svininflensan för den har jag inte fått, men en lättare förkylning som satt sin på halsen och gjort att jag delvis tappat rösten, hosta och snuva har jag med.


Hemma råder ett mindre kaos – äntligen har hantverkarna kommit och börjat med fasaden på huset.

Byggställningar och igenplastade fönster.


Jag har lite känsla av en isolering......


Jag är sjuk, Melker är inte heller helt frisk, och huset är inplastat – det ser ut som vi ÄR Isolerade   

   

Har försökt att ta lite julkort idag, som vanligt, INTE det lättaste.


Placerade mig i solen för att lapa i mig av de annars så fattiga ljuset – behövs sol och luft för ett tillfrisknande.

Blev några kort på valpen som ännu inte fått namn.


Har ni förslag på passande valpnamn???

Namn är det svåraste som finns.


Det får inte låta som Helga eller Mist, och inte som Snygge eller Peggy......


Kom med förslag!!!

       

Puss på Helga.

 
 
Ellinor

Ellinor

1 december 2009 22:45

Från texten framgick det inte om det var en tik eller en hane, men Winston är fint på en liten kille. Annars är Alice fint. Pepsi är gulligt, det funkar på både och. Dock inte det mest högtidliga :)

http://elliinor.bloggaratis.se

 
jenny

jenny

2 december 2009 13:54

Kan hon inte heta Maila =)

http://blogg.mrbigs.se

 
Majka

Majka

2 december 2009 15:09

I suggest Suku. It is Finnish "pet name" children use for chocolate. :-D

http://www.borgakers.fi

 
Carina

Carina

2 december 2009 18:58

Du sa att hon heter Email på stamtavlan. Här kommer förslag:
Emmy
Mella
Essa
Messa
Chocko
Latte
Kalbi (= min hund på arabiska)

http://cedarinablogg.kompisweb.se

 
moni

moni

3 december 2009 12:46

Hej
Hon kan heta
Merci
Ett franskt ord, hon är söt och brun som chokladen Merci

http://moonlakes.telia.com

 
Ingen bild

Liv

3 december 2009 19:51

Gratulerer, så fin hun er!! Hva med EMMA, passe med Helga og ligner litt på e-mail. Fine jenter må ha fine navn. Ønsker alt godt for dere og valpen. Hilsen Liv & Co

 
Linda

Linda

4 december 2009 16:02

Tycker ju att något "dator-ord" borde hon ha då hon heter E-mail. Kollar här på tangent bordet....
Escape, Control, Scroll, Delete, NumLock, CapsLock, Enter. Annars gillade jag ovan nämnda Merci. Franskt och chokladbrun på samma gång.
Ha det!
Linda

http://www.neverfading.nu

 
Linda

Linda

5 december 2009 13:37

Goda Nyheter!! Då vet du vad jag menar, eller hur?
Grönt ljus så att säga...

http://www.neverfading.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards