Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Mumsmums kullen!!

Av Kattis - 26 maj 2013 22:54

Godkväll/natt!!

Intensiv helg, ja! Som alltid här på gården.

Sista fröna har blivit sådda, men att luta sig bakåt i en solstol är ju inte att tänka på.

Trimmat gräs, gett Higland Cattle gänget nytt bete, behandlat första gänget får med flussa mot fästingar och flugor och pälsätare, haft morsdags firande, och hälsat på Bellans valpar som Jullan är faster till.


Här är några bilder på Peggys valpar:

             



Jullans valpar

Valparnas tema är nu bestämt och det blir franska godsaker:

Ynnizin’s Creme Caramel

Y.Glace au Four

Y. Pralines Rose

Y. Charlotte Russé

Y. Mousse au Chocolate


Just nu ser de verkligen ut som choklad praliner, välfyllda praliner!

Alla väger mellan 500g – 550g. Första veckan brukar en valp dubbla sin födelsevikt, minsta tiken har dubblat födelsevikten med råge!!

Några bilder på matvraken:

         



Så här sover vi under första tiden.


   


Jag sover i sängen bredvid valplådan. Valplådan försöker jag efterlikna ett gryt så mycket som möjligt. Det är viktigt att det är lugnt för tik och valpar.


Andra glada nyheter som nådde oss idag, är att Valparnas två halvsyskon, Edwins son och dotter har varit på utställning. Edwins dotter blev Bäst i Rasen och sonen blev 3dje bästa hane, på andra plats kom min vän Linda på Neverfadings kennel i sundsvall, med sin vackra egenuppfödda kille.


Jätte stort grattis till dem!!


PON Nyheter:


Vad jag visste som inte ni visste, var att Turid har fått 6valpar hos Anette, varav 3 st är bruna efter mamma turid.

Än så länge är den bruna färgen ganska ovanlig på PON. Turid mår bra och är också en duktig mamma. Vi längtar till vi får hälsa på henne och valparna!!!


Vi har även en uppfödd PON hane som debuterat i Rally lydnad och det är Linda och Ozzy!! Sedan har jag sett att flera är på gång..... så glad och stolt över mina duktiga valpköpare!!! Extra många kramar till er!!


Slutligen så drar det ihop sig att anmäla till Borås, jag hoppas att de flesta av er kommer och ställer ut både lördag och söndag.

Viktigast av allt är samkvämet på kvällen, som jag hoppas att ni INTE missar!!


God natt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards