Alla inlägg under november 2010

Av Kattis - 29 november 2010 21:23

 Så kom en rapportering från min fodervärd och hunden Ynnizin's Tickis Czarnina alias "Ninni"


Jag blir så glad och stolt!!!Tack Titti för att du är så flitig och duktig!!!

__________________________________________________________


  

Min tävlingsdebut
av Ninni


Jaha, nu är den officiella tävlingsdebuten gjord, det var kul att det var snö och bra att vi var på hemmaplan.

Matte hade valt att anmäla mig till Appell – Spår och det var helt ok för mig.


Hon blev nog lite förvånad när jag låg kvar på min plats i hela 3 minuter och så långt från henne, fastän tre av de andra hundarna började göra andra saker. Sen när jag gick i koppel gick jag så stolt jag bara kunde och hängde med i alla turer, publiken till och med applåderade efter det.


Jag var lite slarvig när vi gjorde de andra sakerna t.ex hörde jag aldrig att Matte sa att jag skulle lägga mig när vi gick så där rakt fram, så jag la mig ändå. Men Matte var lika slarvig när hon kastade apportbocken rakt upp i luften. Som tur var fick hon kasta om den.


Sen var det ju det där med snön, den är ju så himla kul så jag var tvungen att känna lite på den ibland. Jag hittade i alla fall alla spårpinnarna men jag plockade inte upp den första, för det tyckte jag var onödigt.


När jag skulle springa till den där figuren när Matte sa ”marsch”, så sprang jag så fort jag bara kunde och satte mig där, men han bjöd ju inte på någon godis, så när han skulle klappa mig så tyckte jag att, nu är det nog bäst att pysa härifrån, jag tog några varv runt honom först och sen tillbaka till Matte.


Matte var väldigt glad efter tävlingen, det märktes, jag tror nog att hon var rätt stolt över mig. De sa att jag blev godkänd och jag fick en rolig leksak som har taggar och piper när jag biter i den.





Av Kattis - 29 november 2010 17:31

Vilken Norge resa det blev…. Snöyra och olyckor, och en mobil som inte fungerade.

Stackars Linda, som körde från sundsvall, hamnade i en seriekrock på fredag, hon klarade sig, hundar och bil bra, tack och lov!!!

Jag skulle plocka upp Annika och Fawor på lördag, vi skulle mötas i Halden. Eftersom jag litar på mobiler så hade jag ”snappat” upp mötesplatsen i  all hast, väl i Halden så fungerar inte mobilen. Jag körde runt i centrum, som inte är ett litet centrum. Sedan tillbaka upp mot stora vägen, där det fanns ett annat köpcentrum, för någonstans i ”teflon minnet” kom jag ihåg: rondell, nära E6 och här finns allt…….. Det var några parkeringar att finkamma, men på andra försöket, så hittade jag Annika och Fawor.

Lite panik hade jag, hur skulle jag göra? Om jag inte hittat henne?

Men det löste sig!!

Ytterligare mobila problem, blev det för Carola och Moni som inte hittade till ”hytteparken” där vi alla hade bokat in oss.

Jag hade försäkrat mig om, att Carola hade Annikas mobil nummer, Annikas mobil fungerade, men eftersom Carola hade bytt telefon och inte uppdaterat sin adress bok, så var det BARA mitt nummer hon hade.

Det var inte mycket att ha!!! Carola ringde, och ringde. Hon körde och körde Oslo runt i flera varv.

När jag började undra varför det aldrig kom, och hon inte hörde av sig, så ringde Annika upp henne.

Carola var rätt arg.

Men vi lyckade ändå lotsa ut dem till hytte parken och det mysiga stugorna.

För mysigt hade vi, jag och Linda, syster Cia och Annika med 4 hundar ljus och glögg!!!

Carola och Moni, bodde i stuga bredvid med två hundar och rödvin!!

Söndag morgon körde vi till utställningen. Dermot och Lindas inlånade stövare, skulle gå tidigt.

Dermot var först i ringen, och eftersom raserna kolliderade, så fick jag visa honom själv.

Premiär i juniorklass, han slutade som 4 med HP, av 9 junior hanar, vilket vi är jätte nöjda med!!!

I kritiken står att han inte får bli ”grövre”, om den norske domaren menade hull eller kroppsligt, vet jag inte? Han är varken tjock eller jätte grov????

  

Hur gick det för finska stövaren Roy då?? Jo, han fick ingen vinnartitel men väl ett norskt cert, så Linda levererade hem en ”nybakad” NORSK CHAMPION.

  

På förmiddagen, blev det då dags för våra 4 PON, jag det vara bara vi som var där.

Fawor först i ringen, OCH han är ju ingen liten kille   han fick CK och därmed var hans titlar klara: Nordisk Junior Vinnare samt, Nordisk vinnare eftersom han var ensam hane.

  

Lilla, lilla Turid gick in som första tik….. och de började bra i kritiken för att sedan snabbt gå utför…..

Domare hade fått syn på de andra två tikarna som väntade på sin tur, hon tappade ögonen på Turid helt och bara tittade på de andra två, under tiden hon diktaterade kritiken.

En tvåa fick Turid, det är lite surt måste jag erkänna, jag hade hoppats på en slät 1:a.

Turid är ingen utställnings PON, det har hon aldrig varit, och länge så har jag sagt att hon aldrig ska ställas, MEN hon måste ha några utställningsmeriter för att ev. kunna gå i avel… när den dagen kommer!!!


Det slutade med att Fawor skulle möta Carolas tik, ”Bubblan” och Fawor slutade som dagen segrare!!!

Jag tror Carola tyckte det var lika roligt som jag, efter som vi äger grabben tillsammans, och dessutom fick hon ytterligare en titel på sin vackra tik: Dom Perignon.

Grattis till oss alla!!!


Hemresan bjöd på massa snö som yrde, blåst och 4 olyckor med räddningsfordon, samt bilar som stog lite här och där!!!

Trött, men med livet i behåll, kom jag hem till mitt advents pynta hem!!!

     

Av Kattis - 22 november 2010 19:50

......Vi laddar inför helgen!!!

 Nordisk vinnarutställning i Norge.

Har köpt schampo till Dermot och Turid hos Pudelproffsen: http://www.pudelproffsen.com/

Kan verkligen rekommenderas!!! Ingen mjuk päls, mycket volym i Turids päls, och doftar allt annat än dynghögJ

Jag har köpt färgschampo att förstärka färgerna, och eftersom Sanna tydligen är en sju-hels…. Till försäljare OCH jag går på ALLT!!! Så blev det 3 flaskor med schampo – en svart, en guld och en röd för att det ska bli en perfekt blandning till Turid.

Dermor ska få svart i masken, sedan lite rött och mycket guld på kroppen.

Vad gör man inte för att Vinna!!!

Det är 4 PON anmälda, Fawor, Turid som båda går i juniorklass sedan är det Carolas flickor i Champion klass.

Fransk Bulldog är det många, många anmälda av…….. stenhård konkurans och jag är glad om Dermot får Verry Good i bedömning!!

Idag tog jag ledigt på em. för att köpa lite nya kläder till helgen, så svårt, det är mest klänningar just nu.

Det är en dyr sport ”hundsporten”– schampo, kläder, bensin, boende, anmälningsavgifter osv.

Men ”hästsport” är ännu dyrareJ


I Halland faller lite snö, ingen är lyckligare än jag!!

I morgon ska jag och Melker börja ADVENT pyssla, snälla Barbro på jobbet har plockat vitmossa i Älvsered åt mig, så fina våra stakar kommer att bli!!!

Väntar på nya advents gardiner från Textilonet, röda hissgardiner ska det vara i år

– åååå vad jag ÄLSKAR JULEN!!!!!


  

En jätte gammal bild på Basil och Burztyn, som "dricker julglögg"

 

 

Av Kattis - 14 november 2010 23:01

Magsjukan höll i sig till måndag, 2 personer hann jag smitta – sorry!!!


Tisdag var det tränings dax hos Mona igen, alltid lika roligt. Vi har långt pass, och stundtals tappar jag fokus, vilket absolut inte fungerar om jag tränar Turid.

Turid är en snabb och alert liten hund, som ger 100%, vilket även jag måste göra, om inte allt ska bli flams i hög hastighet.

Mist har blivit jätte duktig, har uthållighet och klarar störning, hon håller ihop ett helt program och har fokus.

Fortfarande jobbar vi med stabiliteten i ”ställande under gång”, hon har en baktass som hon flyttar, och är inte helt stabil i återgången.

Men, snart är vi ute på tävlingsbanan igen, och vill ha höga poäng!!!!


I veckans slut, blev jag attackerad av nästa lilla virus…… förkylning!

Denna gång skulle jag dock inte knäckas

 Alvedon, Rinexin, Nässpray, Esbirotox, och halstabletter håller en på benen.

Jag hade för mycket att se fram mot, för att bli sjuk.


Linda, Dermots proffs handler och gamla arbetskamrat från ”munka” skulle komma på weekend besök.

Sedan har jag vallningen med Snygge och Mist på lördagar, som jag hade missat förra lördagen, kunde inte missa en helg till.

Samt att jag lovat att vara barnvakt.


Och visst har jag fixat det!!! Men det var gränsfall…………


Vallade några timmar på lördag, medan Linda och Kompisen Lisa drog till GEKÅS för shopping, körde hem och dressa om, tog med barnen och åkte efter till Gekås.

Lämna in barnen på lekcentrat, och passa på att småshoppa lite saker till min nyfunna hobby

 – att göra julkort!!

  

Några små julklappar hann jag också shoppa till mig.

Blev avbruten av GEKÅS KUNDRADIO som SÖKER EFTER KATTIS KARLBERG!!!! Kunde anan vad det gällde????

 Hade rätt!!

Barnen ville bli hämtade för de var sugen på fika.

Hade också lovat att vi skulle hem och göra negerbollar med strössel, till fars dag, vilket det inte glömt.

Bara att styra hem, efter den utlovade fikastunden, och göra chokladsmet.

Kvällen flöt på, Linda och Lisa kom hem med säkert 10 stora gekås kassar med inhandlade prylar. Jag hade fixat mat, medan barnen rullade sina vackra alster i rosa pärl - strössel – fint som rackarns, blev det!!

När Melker somnat, tog vi fram allt julkortspyssel, många vackra alster blev det!!


  

Tack flickor (och barnet Gustav) för att ni ville pyssla med mig, nästan fram till midnatt!!!

  

Oservera byggställningen utanför fönstret, som har stått där i flera veckor, och hantverkarna lyser med sin frånvarao.

 

Nästa vecka har jag som mål, att möta hantverkarna som nu har hållit på med vårat hus i 14 månader, gården har varit en byggarbetsplats i 14 månader.

Nedrivna staket och blomställning, söndersågade trappräcken, nerriven balkong, husets yttre ser värre ut än innan.

Det sidor som nu ska vara ”färdiga” är flammiga, till och med några vita fläckar i den ljusgula putsen, byggmaterial överallt, och förbrukad cement i högar lite här och där – det är ena riktiga svin som jobbar här, när de väl är här!!!


Nu sängdax, för att mobilisera krafter att öppna krig mot putsfirman – jag har verkligen tröttnat!!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards