Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Fästingarnas tid är här!!

Av Kattis - 29 april 2011 22:52

Det är dyrt att bo i södra sverige och ha pälsade djur..... Mycket billigare i Dalarna.

Har köpt fästingmedel, till 4 hundar och 4 katter idag......... hade jag inte behövt om jag bodde i Orsa!!!

Fast, å andra sidan, så kanske man får ta det, om man nu ska ha så många djur som jag har. Men jag behöver mina "små", vill inte vara utan en enda en av dem......


Kossorna får inget fästingmedel, bara medel mot flugorna. Likaså fåren.


                                                  

    


Vi har haft en underbar påsk helg.

Barnen har varit här, lilla mamma och lillebror med sambo. Påskafton kom flera nära och kära.


BARNEN LETAR PÅSKÄGG, SOM PÅSKHAREN GÖMT

 

Melker och Ida följer snöret

 

   Snöret ledde fram till en dörr

 

Ricky har hittat korgen med påskägg


  Vissa vuxna, stjäl av barnens påskgodis 


PÅSKELDEN

     


Långfredag var jag och Denice o Ricky, och red islandshäst. Så mysigt med sol och över 20 grader i skuggan. Tänk att "tant" på nästan 40, som inte ridid på flera år, fortfarande, kom upp på hästryggen - UTAN PALL!!!


Med värmen kommer vårbruket, och är nu i full gång. Melker bor mer el mindre i traktorn, ja sover där också.


GÅRDENS MASKINFÖRARE

   

Far och Son, jord och damm, från topp till tå!!


Starka och snälla lillebror, hjälpte mig att stängsla till tackor med lamm, så nu är alla fåren ute på betet.


                                                  

     


Träningen av Mist och Snygge går frammåt, börjar titta efter VP. prov till Mist.

Snygge får träna på lite till.

En liten film, som Hans har gjort, ett av träningstillf. för några veckor sedan.

http://www.youtube.com/watch?v=0wuPus7yTDI


                                                  

     

Vi väntar och väntar på att PON tiken Lily, ska börja löpa,planerar att åka till Tyskland och para henne - det är 3 år sedan vi hade PON valpar sist, så det är nu på tiden.


Shar-Pei valparna växer, och mor och barn mår bra. Jag väntar med spänning på nya kort på valparna.


Det finns någon valp kvar till salu, hos syster Cia i Mora. Kontakta Cia på 0250 13264 om intresse finns!!

                                                  

          


Ska träna med Titti i  i morgon, så nu får jag nog "hopp i lopplådan"....... med så mycket kemikalier, i kroppen, efter all fästing behandlig, så blir det  garanterat loppfritt i lådan.

Nattinatt!!



 
 
Linda

Linda

30 april 2011 10:26

Fästingrapport från Sundsvall året 2010: Inte EN ENDA fästing på vare sig hundar eller katter. Och de har inte varit i närheten av diverse fästingpreparat.
Däremot år 2009 hade vi fästingar på mjölkkorna?!?
Emil kommenterade vårbruksinlägget med: Vad tragiskt att de inte är mer före oss.... Så DETSÅ!!

http://www.neverfading.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards