Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Kennelflickan och mest bara söta valpbilder

Av Kattis - 23 juni 2013 22:56

 

Veckans Kennelflicka - Jennifer "Feffe"Höglund. Så glad när hon fick ledigt några timmar för att rasta de vuxna hundarna i skogen:)


Nu har nedräkningen till semestern börjat, jobbar en vecka till, sedan 5 härliga veckor!!!


Denice flytt ner till mig har gått bra, hon har börjat att jobba och vi har skaffat henne en bil. Tur hon börjar tidigare än mig och kommer hem många timmar innan mig, så hon kan hjälpa mig med valparna under em.


Nu är det mycket jobb med de små A barnen, det går in en hel del och kommer ut de dubbla, och så håller det på från tidig morgon till sen kväll..... men det är liksom charmen i det hela:)


Creme Caramell leker just nu mest med sin syster Mousse au Chocolate. Två flickor med ganska mycket humör dock. 

Valpen Mousse au Chocolate som är bästis med Creme Caramelle. Mentalt är hon idagsläget en av de roligaste valparna, så mycket tokigt hon gör och hittar på, men när hon blir trött vill hon gärna mysa och pussas.  Hon är frammåt och tuff med sina syskon men en ängel mot sin mor och människor.  

     

Mousse au Chocolate som här har hittat en rulle med papper.... tjoho så skoj!!!


Det var lite bilder som Feffe och Nisen tog i torsdags.


Idag har "Farmor" och "Farfar" och pappa Edwin varit på besök igen. Lite vallning med ko-hundarna blev det också, för att inte glömma mat/Kaffe/och prinsesstårta:)

Mera kort som vi tagit under dagen:


                     


ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG NY VECKA!!!


KRAM!!!

 

 
 
Ingen bild

Paulina & Sebastian

24 juni 2013 00:16

Herrejisses, en hel korg med sötsaker! Så fina dem är och som dem växt! Kul att ni haft/har fint väder också så att dem får utforska utelivet lite. :)

 
Ingen bild

Elisabet & Janne

24 juni 2013 18:30

Som de har vuxit! Så otroligt gulliga de är!!

 
Ingen bild

Anne Hilde

24 juni 2013 20:07

De er sååå herlige:)

 
Ingen bild

Erika

26 juni 2013 08:23

Vilka fina kossor =)

 
Ingen bild

Anders & Linn

27 juni 2013 15:23

Helt underbara! Vi längtar jättemycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards