Alla inlägg under december 2008

Av Kattis - 26 december 2008 22:43

Min erfarenhet sedan tidigare år är att en ”fralla” som bor i södra Sverige får en chock när man flyttar dem från 5 c + till över 10 c – på några timmar, med den erfarenheten så har vi tagit med extra varmt täcke till Eddy, inga längre promenader ute bara snabb rastas, trots största beredskap har Eddy blivit förkyld.

Linda! – blir aldrig dina Frallor förkylda i kylan? Jag vet ju att du till och med åker långturer med sparken.

 

Lilla Eddy ligger mest inne och gottar sig i stugvärmen.

 

Vi andra åker flera sparkturer om dagen. Micke körde ikull idag med sharpeien Pandora och PON Frippen – fniss.

 Flyger ner för backarna på Föremål som åk- madrasser som inte går att styra,

Stjärtlapp som jag inte får plats på, snowracer som både har ratt och broms.

   Har varit flitig med kameran. Lite bilder från byn som min mamma bor i:      

 Många kort på Ronek har det blivit så nu hoppas jag att Jenny vill hjälpa mig att förnya kort på hemsidan.

 
Av Kattis - 24 december 2008 14:48


Nu ska jag avslöja VEM den hemliga tomten på julkorten har varit - Jenny´s man JERRY.


Kram till alla bloggläsare med önskan om en riktigt GOD JUL!!

Av Kattis - 23 december 2008 20:51

Resan har gått bra,  torra vägar och lite trafik så tidigt som vi åkte - startade 5.30 från Skällinge och var uppe i Falun vid 14 00. Vi har haft lång frukostrast, små stopp med hundarna. Melker sov stora delar av resan.

Här i Falun är det just nu 15 grader kallt och snö. Har varit ute på en lite sparktur i kväll, blir längre i morgon.


Dagens Julkort

God Jul från Allan och hundarna

Av Kattis - 22 december 2008 21:48

Flera fina julkort!

 

Av Kattis - 21 december 2008 14:52

Bonde till salu - billigt! är i sina bästa år, sparsamt använd (han är aldrig hemma), äter allt, försäkrad och vaccinerad, snäll och trevlig – dock har han problem med minnet, och det går inte att träna upp trots att fackkunnig har konsulterats. Säljes som han är – Bondgård ingår i köpet.  

Idag släppte Mikael ut min nybadade och nyborsta Ronek som återigen hoppade direkt i dynghögen......

Jag hade borstat och pillat med Ronek framför teven till ljuva toner från dansbandskampen, jag släppte bara borsten för att kunna ringa och rösta på Älvdalsbandet LARZ KRISTERS.

Ronek var sååå fin!!! Och Larz Kristers vann – det var en fin Lördagskväll

 

Idag söndag bör ingen ringa mig, inget sosialt umgänge, idag är ingen fin dag, jag är ett åskmoln och mindre trevlig.. Hundarna stinker och måste badas om i kväll igen.

I skogen mötte jag dessutom 3 älgar som Eddy började att jaga, efter ca 15 minuter kom den lilla ”killern” tillbaka,

Helga, Mist, brydde sig inte i Älgarna, Ronek hängde på Eddy en liten bit, Viggo var i koppel men visade tydligt att han gärna hänger med på lite älgjakt.

  

Lite flera fina julkort att glädjas åt:


Av Kattis - 20 december 2008 15:26

Lördag – har börjat packa bilen. Melker frågar hela tiden om det är tisdag snart...... försöker att visa honom på almanackan men det är nog överkurs för en 2åring.


Idag kom hundarna in och lukta pest och pina – gyttjebad på dyngstacken, och det är verkligen badpölar för här regnar och blåser hela tiden.

Ronek var först in i duschen, efter två schamponeringar så luktar han fortfarande dyngstack!!


Nyheterna med vädret: nederbörd i Svealand, kan komma snö som sakta övergår i regn, blåst,

Götaland och Norrland 15 grader kallt och vindstilla,– jag kommer följa med det kalla och lugna vädret upp i Sverige en sisådär 47 mil.

 


Jag har packat med mössan!!!


Mera Julkort

Jag kommer att visa de fina julkorten som jag får på mejlen här på bloggen, så slipper Jenny den stackars småbarnsmamman med alla sina hundar ha dåligt samvete för min hemsida som hon fixar med ,tidigare har jag haft julkorten på min hemsida.

Jag är så glad att Jenny tog sig tid att göra ett fint julkort till mig – Tack och bamse kram till Jenny!!!

      

En julhälsning från Florens och Kennet och julhundarna "Tomte Yngve"

och "Lucia Gunnel "

 

Av Kattis - 19 december 2008 14:30


Av Kattis - 17 december 2008 22:08

Idag har jag legat på en spikmatta, det smärta redigt när man la sig men efter en stund blev det varm i hela ryggen – skönt med en genomkörare av ryggens alla vilande muskler – Nu är jag i toppform för pulkabackarna i Dalarna och spark turer på sjön.


Under julhelgen ska jag åka mycket spark med Ronek, han måste träna på att ”ta ut sina steg”. Ronek har fått tillbaka sina bakbensvinklar igen som varit borta en tid – jo, det är faktiskt så med växande hundar, att  i perioder måste blunda för att inte grina över hur de växer

Is i magen och hoppas på det bästa.!!

Just nu är han en hund HELT I MIN SMAK – både till de yttre och inre.


Fick iväg julkorten med posten, en dag försenat som vanligt, det är svårt att bryta en tradition. Vi skickade 47 julkort.

 


Jag och Mikael hade för första gången planerat i en julklappshandel tillsammans.

På förmiddagen rymde två av våra highland cattle stutar ur sin hage så Mikael fick hämta dem på en närliggande gård och promenera hem med dem, det följde snällt med men ville inte gå  i hagen igen, efter lite mutor så var stutarna på sin plats i hagen.

Nu kunde vi äntligen åka.

Lunch tid kom vi till Ullared, en bit mat innan den stora julhandeln skulle börja,

medan vi satt och åt ringer mobilen - Higland pojkarna var ute ur sin hage igen.

Mikael fick lämna mig i Ullared och åka hem.


Nu står pojkarna i lagården, Mikael slapp julhandeln och nog finns tankar om att han arrangerat detta allt för att slippa Gekås?????????


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards