Alla inlägg den 18 september 2011

Av Kattis - 18 september 2011 22:06

Men Anne var så duktig och hjälpte mig!!!

Att få den lilla valpen att posera på ett högt bord, är inte lätt.

Vi har gjort vårt bästa, här kommer lite stå bilder på valparna, som nu är 6 veckor.


  Tik 1 - Trummeliten, hon flyttar till Anne och Bosse i Skövde

  Tik 2 - Virvelvinden, ska flytta till Lotta i varberg och bli lydnads och utställningshund:)

  Hane 3 - Atmos Fear, blir också Varbergs bo, han kommer visas i utställningsringarna och på lydnadsplanen. Kanske han skuttar över nått agillityhinder också, då matte tävlar i agillity med familjens shelti pojkar   .Hane 4 - Rabalder, som blir skåning, kanske även han kommer visas på utställning??? men framförallt en promenad kompis och sällskap.

  Hane nr 5 - Flumride som kommer att bo i Dalarna, i ett hem som haft PON sedan tidigare.Utställnings och lydnadsintresserad matte..... så även han blir en hund som får jobba:)

  Hane nr 6 - Rabalder "klumpedumpen":) flyttar till Karlskoga och framtiden får visa hans prestationer........ en peppande mentor finns i familjens bekanskap:)

____________________________________________________________


Som alltid, har det varit en händelserik helg. Fredagen hade vi mönstring av våra lamm och 1åringar.

Mönstring är en beskrivning av hur pälsen och kroppen ser ut, som protokollförs, och som man sedan har användning av i aveln, för att hela tiden förbättra sin besättning.

För mig är det god hjälp, när det nu är dax att köpa in en ny bagge.

Jag har rätt bra kroppar på mina får, men måste förbättra pälsarna.

Bästa Karin, var och hälsade på mig, och fick vara behjälplig som sekreterare.


   

Efter mönstringen var klar, så börjar jag att klippa  fåren. Jag har bara  15 djur så jag klipper dem själv. Anne som hälsade på Lördag till söndag, fick hänga med på lite fårklippningar.

                                                  
         

Idag har vi åkt bil, med valparna för första gången.

utflykt till skogen, som fick avslutas ganska snart eftersom valparna började att äta  svampar. Vi packade in dem, och åkte till en skolgård med varierande underlag och som var fri från svampar.

Alla valparna är mycket frammåt och sociala - det är sååååå duktiga!!! 

   

Vi tränar också på att ha halsband, som kliar och är lite konstigt tycker valpisarna, men det glömmer av det rätt fort!!!

Bus med alla hundarna på gården, bara Mist tycker att det är "dryga småglin", hon kan vara med dem, men leker inte utan morrar och visar sin pondus.


           

Tisdag, kommer Anita och gör valptesten på varje valp. Alltid lika spännande att se om mina tolkningar av varje valps mentalitet, stämmer med vad hon ser. Jag återkommer och berättar mera om vad en valptest går ut på.


Nattinatt!!!!

                                                  
               

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards