Alla inlägg den 21 juni 2011

Bloppis-annons
Av Kattis - 21 juni 2011 16:06

 

En social Kille, som är van vid barn och liv o rörelse. Efter föräldrar med hög hälsostatus = inga hud eller ögon, öron problem.


100% support från uppfödaren!!!


Registrerad i SKK, vaccinerad och veterinärbesiktad osv. Koppel och Halsban och mat medföljer i flytten.


Mera information och bilder finns på hemsidan www.ynnizins.com och i bloggen


Äv kan delbetalning ordnas.


Frågor om rasen, och vid intresse mejla på cia.karlberg@hotmail.com eller ring 0250 13264

Djur & tillbehör, Säljes - Mora (Dalarnas län)
Pris:    10 000:-
Telefon:    0250 13264
 
Av Kattis - 21 juni 2011 15:52

Asså!!!!! (Som Denice skulle uttryckt sig)  

– planerar man inte ett hundköp, in i minsta detalj? Det är en ny familjemedlem som ska flytta in och första tiden, vill en valp ha mera uppmärksamhet, och det är mera jobb med en valp, än små barn… fast en mycket, mycket kortare tid.


En valp levererades, efter att man haft telefon kontakt, och träffats personligen, som uppfödare ställer man alla tänkbara frågor, men ibland går det snett ändå??? Jag vet inte vem som gjort fel? För jag har inte varit med, utan fått det berättat för mig.


Det nyblivna hundägaren reste ganska lång, hade sin valp någon dag, för att inse att det inte kan vara själv, när familjen jobbar???

Familjen skickar ett SMS vid 24 tiden, att de önskar att uppfödaren köper tillbaka valpen.

Uppfödaren är mycket förstående, och framförallt önskar hon absolut INTE att en valp ska vara själv hemma, så ett återköp är självklart!!!


Jag bara undrar, hur tänker människor? En hund är INTE en tvättmaskin, fast vissa lagar klassar hund och tvättm.lika


SÅ NU FINNS EN UNDERBAR RÖD, LOVANDE, SHAR PEI VALP TILL SALU, IGEN!!!

EV ÖNSKAS FODERVÄRD TILL SHAR PEI VALP- Kontakta min syster på 0250 13264



I övrigt är förberedelser för midsommar firandet, här på gården, i förberedelse.


Jag håller också på att förbereda en del till PON – Unionens ras special i Borås, som är helgen efter midsommar.


Jag har ”dammat av den gamla”  fast frågar man Helga så är hon fortfarande inte en dag över 2 år, hon är så taggad när vi tränar, och tänk att hon minns efter ett långt uppehåll. Vi tränar för seger!!


  

 Ni ser så klok Helga ser ut?

 

Litet tecken har rapporterats från Anne, som kan tyda på att Lily är dräktig,dock för tidigt att säga.


Efter Borås, börjar min semester!!!


Till Tvååkers utställningen, är Gordon anmäld.


En resa med barnen till Legoland, tänkte vi också hinna med,

och Ja!! Lisa – jag kommer hem till Orsa, sista veckan på semestern.


Välkommen Härliga Sommar!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards