Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Kattis - 5 juni 2011 17:16

Det finns så mycket genvägar och finesser, men alla finesser, passar det mig?


Lily löper och parning är planerad, min plan var att åka till Tyskland.


Eftersom det är en lång helg, och jag hade lovat barnen att komma hem till Dalarna, så ändrar jag inte på dalaresan, min plan B, att använda Gordon till Lily fick bli plan A.

 Anne, som äger Lily, hade på min önskan, varit till veterinären i Skövde och tagit ett prog.prov för att vi skulle veta när parningen skulle ske.

Jag har aldrig tagit ett prog.Prov någonsin på någon hund. Jag har lärt mig av den ”gammlaskolan”, så det var något helt nytt för mig – men nu vill jag göra som proffsen, och det verkade såååå smidigt att VETA VILKEN DAG SOM ÄR DEN RÄTTA!!!

Sagt och gjort, progesteronet hade börjat stiga, så på onsdag kväll kom Anne och Lily, hem till mig i Skällinge. Enligt veterinären så trodde han på Parning, innan helgen, till helgen kunde löpet vara över.

Tycke uppstod på onsdag kväll, men inga större lustar, torsdag morgon var det lustar, men ingen parning.

Jag hade hoppats på parning på torsdag, eftersom det borde vara en av de rätta dagarna enligt provet, löpet kunde vara över till helgen, hade veterinären sagt.


Ingen parning ingen resa, och barnen väntade på mig!!

Snabbt beslut att ta med både Lily och Gordon till syster Cia i Mora, packade bilen, fick till och med in en liten hund till – Turid!!

Så drog vi iväg……. Lite miljöombyte borde vara gynnsamt för parning, det skulle nog lösa sig!!

 Och som vi har försökt, och som hundarna har försökt……… torsdag, fredag, lördag….men ingen större lyckad parning. Idag är helgen över, och löpet skulle förmodligen vara över, sa veterinären, jag hade gett upp!!!! Lite hopp ändå, då det ändå varit ”halvdana” parningar.


Och då…… när man bara slappnar av, och låter hundarna vara för sig själv ett litet tag,hör jag ett tjut – där hänger jyckarna!!! Fullbordad parning trots att det är söndag och helgen snart är slut.

Javisst är det så, Lugn!! Det löser sig!! Låt naturen styra, så blir det bra, utan alla dessa finesser och konstigheter!!! Det har jag ju alltid sagt!


  Lily   Lily   Gordon   Gordon   Lily m bollen


                                                    

Syster Cias shar pei valpar är helt underbara. Så frammåt och coola, men det kan inte bli annat med alla dessa barn och människor och hundar på bostads området, hon bor på.

         


                                                  
    

GRATTIS!! GRATTIS!! GRATTIS!! Jag måste också skriva om Titti och Ninni, som tagit 1:a pris i Lydnad klass 1, 5 plats av 13st. Ninni flytta in som en stressad och otrygg junior till Titti med familj. Det har varit en blandad tid för dem, men med rätt hjälp, och Titti och familjens lugn och trygghet, har Ninni blivit en jätte duktig och fin hund. Jag är så glad och stolt över er!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards