Alla inlägg den 15 april 2011

Av Kattis - 15 april 2011 16:07

Har ”lyxat till det” med en semesterdag, idag. Får gäster
från Finland som ska tävla i räddning, på Varbergs BK, under helgen.


Dags att skriva några rader och uppdatera lite vad som
händer här på stomgården.

Våra får är nästa färdiga med lamningen, en av de gamla tackorna
är kvar, hon är verkligen mega stor!!! Förra året fick hon 3st lamm, tror det
blir så, även i år.

Våra ungtackor har fått tvillingar, oftast blir det ett
lamm, första året på en ungtacka, men våra har nog haft det gynnsamt och
parasitfritt, och belönat oss med två vardera.

Vallningstackorna, har kommit ut i lilla hagen.

  Lilla Jullan försöker visa att hon också kan "kontrolera får"

  Men shit... så STORA det är, Hjälp... den kommer mot mig.....

 


Försöker träna Mist och Snygge i vallning så ofta jag kan,
För dagen är Mist sjukskriven efter en kastrering.

vallningskursen hos Hans på onsdagar, börjar ge resultat.

Det är nyttigt att ”bokföra” sina träningspass, vi har fått schema
av Hans att fylla i ,gång för gång. Ibland tycker man att inget händer och att
utvecklingen står still, men gör man en tillbaka blick i anteckningarna, så
syns resultat.

Det är samma sak med lydnaden, att sätta upp mål och föra
anteckningar – Nyttigt!! Nyttigt!!

Lydnad kurs går jag varannan måndag hos min bästa instruktör
- Mona.

 Det är i huvudsak Mist och Turid som lydnadstränar.

Ska försöka komma igång med lite tävling i lydnad, med Mist,
mest för att jag själv ska få bra tävlingsrutiner, till jag och Turid ska börja
tävla.

Turid har gjort ett ganska stort kliv framåt i lydnaden,
kanske vi kan börja tävla till sommaren. 
Stora problemet är att hålla fast apportbocken. Men vi jobbar på det!!

Varje tisdag är jag och Snygge på Räddnings sök kursen,
snygge tycker det är mycket häftigt att leka med massa människor, och ”bröta”
fram i olika miljöer…….. det är lite av hans grej.


Jag har inga långtråkiga veckor precis……. Fullt upp hela
tiden, men det är väl lite ”jag” det ska hända nått jämt *ler*   annars finns
risk, att det blir tråkigt.

Veckan avrundas sedan med Melkers ridkurs.

     


Jag har låtit röntgat Snygges armbågar, han var UA på sina
armbågar.

 


Mora Nyheter på shar-pei fronten!!!

Pandora ÄR dräktig, och valpningen är beräknad till
påskafton, själv tror jag Pandora valpar på skärtorsdag!!!


Avslutar med bilder ”vårystra” vovvar, lilla Jullan växer
och växer, och är såååå mysig!!

           

Ha det gott, alla nära och kära!!!

 

Vi väntar på Matte:

-Ligger blåkulla ditåt???

-eller hitåt???

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards