Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Kattis - 26 mars 2011 18:05

Ibland kommer en ”akut hemlängtan”, så har nu skett!! Snälla arbetskamrater och snäll chef, som gav mig ledigt med kort varsel, så att jag kunde åka till Mora på onsdag kväll.

Överraskade alla eftersom jag inte meddelat min ankomst. Mest överraskad på torsdag blev Ricky, av att vi alla satt på läktaren i Ore ishall för att kolla på matchen mot Leksand. Han är så duktig i hockey.

Ore, är laget som Ricky spelar i. Ore öppnade med två mål, sedan vände det snabbt,

Leksand peta in 5 mål och matchen slutade 5-2 till Leksand.


 

Ricky och Melker

 

Fredag var jag och Melker med Ricky i skolan.


Dermot

Har passat på att ta lite bilder på Dermot,som är i för högt hull, så syster har fått banner.

         Pandora


Pandora och Valpplaner

Shar-Pei tiken, Pandora, visar dräktighets tecken….. dock tidigt att konstatera en dräktighet än, men vi hoppas!!


Jullan

I Mora råder fortfarande full vinter, lilla ”Jullan” som vi kallar valpen, har fått ett eget täcke att mysa i.

 

Snygge 

Innan jag åkte, var det kursstart för mig och Snygge på Räddningssök kursen, sååååå duktig min hund var!!! Det har funnits i min tanke sedan han var valp, att han borde bli en duktig räddnings hund. Snygge älskar människor, är social och trygg och snäll mot såväl två som fyrbenta vänner, han är orädd, så han kvalifikationerna. Lydnaden borde vi nog också klara, han har mognat, dock är han ingen utpräglad lydnads jycke!!


Turid

Turid är min lilla lydnads hund (förutom Mist) Lilla Turid är pigg och matglad och bjuder på beteende hela tiden, hon är tålig för störning, och jobbar på flitigt – om bara jag är flitig *ler* ……. Vilket jag försöker att vara.


EFTERLYSNING!!

Sedan har jag en lite mindre rolig efterlysning!!! Gordon som finns på hemsidan: www.ynnizins.com, söker en ny fodervärd. Gordon är ingen problemhund, han är van vid barn och andra djur, snäll att hantera, tränad lydndsklass 1 och lite för 2:an, samt testat på Agillity – han tycker jobb är roligt och har många av Turids mjuka egenskaper. Vi söker en fodervärd som är utställnings intresserad och vill träna med sin hund, gärna tävla i lydnad.

Anledningen till att Gordon behöver en ny fodervärd, är att familjen fått andra intressen, och det är tråkigt!! Familjen som har honom gillar jag sååå mycket, så det känns vemodigt.


 

Solig eftermiddag, med rådjuren utanför fönstret, hos Cia i Mora.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards