Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Diplomatic Henrietta H.

Av Kattis - 13 mars 2011 09:42

En ny familjemedlem har flyttat till stomgården.

En liten Fransk bulldog tjej.

Jag och syster Cia äger henne tillsammans, men hon kommer att bo hos oss i Skällinge.

Dessa små varelser är fantastiska och kan göra underverk, Melker har länge sett fram mot valpen, och kallar den för ”sin valp”.

Melker är en ”mammig kille på 4,5 år, som inte sover i egen säng, utan hos mamma .

I går kväll när vi kom hem med valpen, bädda Melker åt sig i köket, på golvet och har sovit nästa hela natten med den lilla…….. fantastiskt, vad djur kan göra underverk!!!!

Lite bilder:

          



Namn är svårt, i vanlig ordning, så vet jag inte vad hon ska heta till vardags – Förslag?


Förra helgen var jag på SKK avelskonferans i Stockholm, intressant och lyxigt på alla det sätt. Man får verkligen inspiration!!



 
 
Karin FK

Karin FK

13 mars 2011 09:54

Grattis till nytillskottet!! =) Vad tycker Melker att hon ska heta?

http://kfk-education.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mamma

13 mars 2011 10:26

det var lite ovanlig färg när det gäller dig men hon var jätte söt måste hitta på ett fint namn på en så söt tjej

 
Ingen bild

Carina

13 mars 2011 10:35

Så söta!!!! Vill ha, vill ha vill ha....

 
Ingen bild

Lisa

13 mars 2011 12:17

Meeen vilken goding....förstår Melker ;-) !!!
Vill åxå mysa med det goa lilla "Pyret" :) // Massa kram till er!

 
Ingen bild

Liv

13 mars 2011 12:50

Så søt, og så herlige bilder av hr. Melker og lille frøken bulldog. Lykke til!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards