Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Kattis - 22 februari 2011 22:37

Som jag sagt förut… så ”råder tystnad” så har jag mycket att göra!!!

Och det är verkligen fullt upp inför årsmöten, uppfödarträff/Medlemsmöte i PON Unionen. Skriva verksamhets berättelse, sammanställa årets PON samt göra nya regler. Jaga försäkringsbolag ang. hälsoläget för att kunna färdigställa RAS (rasspesifik avelsstrategi för PON)



Sedan har lydnadskursen startat, jag tränar med både Turid och Mist.


Snygge och Mist fick fräschat upp ”vallningshjärnan” i helgen, Snygge tar för sig och jag får nog lite jobb här framöver att påminna honom om,

 Att vallning är ett sammarbete mellan mig och honom.


Syster Cia har varit på ”parnings” resan, ja.. inte hon (hon har sambo och två barn) Ciahar parat shar Pei tiken pandora. Nu håller vi tummarna för att det blir en bra lagom kull.


Dermot har varit hos veterinären och patella undersökts, han var fri, vi är sååå glada!!


Lily, har också varit hos veterinären och blivit ögonlyst, han hade inga fel på sina ögon, så skönt!!!


Det kom ett brev, som jag blir både glad och ledsen över.

Att få sälja en valp till en familj, som växer upp och lever ett härligt liv och är älskad av sin familj, gör mig så glad. Att hunden fått vara frisk fram till äldre dagar gör mig också så glad. Sedan hade jag önskat att Aliz kunde fått något år ytterligare med sin familj!!!


Aliz är kullsyster med bla. Vår uppfödda lydnadsstjärna i Danmark – Uffe. Kullen bär Asterix namn.


Hej KattisJ!

Det var ett tag sedan nu. Ville bara berätta att vi nyligt förlorat våran favoritkompis Aliz, hon skulle ha blivit 9 år snart annars, den 22:a Mars. Hon drabbades av Lymfom, inte roligt. Vi märkte inte så mycket av sjukdomen till en början, hon blev fort trött Aliz stackarn. Snuvig/ täppt med snarkningar, på det svullnade hon upp i lymfarna kring hals och så rullade det på rätt raskt på det. Vi fick låta avliva henne akut den 13:e Januari,mycket så ledsamt för oss alla. Hon var ju perfekt för oss!

Du kan väl berätta lite om vad du gör nuförtiden, föder du fortfarande upp rasen. Hur har det gått?! Ifjol testades hon via unionen på sköldkörteln, det gav bra värden. Hon har haft ett gott hundliv. Hon älskade att stoja och sporta med oss. Bada i vatten och snö var förstås bäst. Skicka gärna nå´n kul bild om du kan till barnen. Vi fick ett till barn efter Aliz ankomst så vi är sju i familjen sedan 6 år tillbaka nu…

// Vänligen; Amie


Fodertiken Ninni har varit med sin familj i fjällen, jag fick många fina bilder och jag delar några med er.

  

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards