Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Kattis - 14 juni 2010 23:18

Och plötsligt så händer det!!

Att jag uppdaterar min blogg!!!

Hade tagit några semesterdagar för att var med på barnens skolavslutning i Orsa.

Denice gick ut 9.an, och skulle sjunga i Orsa kyrka tillsammans med en kompis, det vill inte en mor missa!!!

De sjöng jätte fint, mamma var så stolt såååå!!

   Äntligen sommarlov!!


Eftersom skolavslutningshelgen Innfaller samtidigt som hund utställningen i Avesta så hade jag passat på att anmäla Snygge och PON tiken Ninni till utställningen:


Nu kommer den sanna sagan om Border Collien, Snygge!! (läs Show Bordern).


Det  finns de som fasade , att Snygge skulle bli en show Border:)

Jag går inte in på vad en ”show border” är för något, inte heller varför det är en fasa med en Border Collie på utställning.

Sagan har ett snabbt slut,

För många är det ett Lyckligt slut, eftersom Snygge fick en tvåa.

   Snygge i utställningsringen, fint uppvisad av Linda Bruneryd


Pon tiken Ninni fick en slät etta, och Carola vann med Bubblan – Grattis Carola!!!

Ni är värdiga Sverige vinnare!!


Jag dränkte min sorg med att köpa en ny träningsoverall.

Snygge har återgått till sitt arbete i Kohagen,

       

och vi ska träna vidare på lydnadsplanen i min nya träningsoverall...........

Vem vet.... nästa år kanske jag kan ställa ut Snygge i bruksprovsklassen?????


På hemresan stannade vi till i Billingsfors och hälsade på Annika och Ponadto Fawor.

Annika är fodervärd till Fawor och jag och Carola äger honom tillsammans.

"favvo" är en supermysig stor och kraftfull PON kille.

Jag tog lite kort på glada nöjda hundar som busar tillsammans - Enjoy!



  Snygge och Favvo brottas     Ninni tillvänster och Fawor till höger


Nu porträtt bilder på Fawor:

   

VISST ÄR HAN FIN!!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards