Direktlänk till inlägg 29 november 2010

samma helg, på en brukshundsklubb i sverige

Av Kattis - 29 november 2010 21:23

 Så kom en rapportering från min fodervärd och hunden Ynnizin's Tickis Czarnina alias "Ninni"


Jag blir så glad och stolt!!!Tack Titti för att du är så flitig och duktig!!!

__________________________________________________________


  

Min tävlingsdebut
av Ninni


Jaha, nu är den officiella tävlingsdebuten gjord, det var kul att det var snö och bra att vi var på hemmaplan.

Matte hade valt att anmäla mig till Appell – Spår och det var helt ok för mig.


Hon blev nog lite förvånad när jag låg kvar på min plats i hela 3 minuter och så långt från henne, fastän tre av de andra hundarna började göra andra saker. Sen när jag gick i koppel gick jag så stolt jag bara kunde och hängde med i alla turer, publiken till och med applåderade efter det.


Jag var lite slarvig när vi gjorde de andra sakerna t.ex hörde jag aldrig att Matte sa att jag skulle lägga mig när vi gick så där rakt fram, så jag la mig ändå. Men Matte var lika slarvig när hon kastade apportbocken rakt upp i luften. Som tur var fick hon kasta om den.


Sen var det ju det där med snön, den är ju så himla kul så jag var tvungen att känna lite på den ibland. Jag hittade i alla fall alla spårpinnarna men jag plockade inte upp den första, för det tyckte jag var onödigt.


När jag skulle springa till den där figuren när Matte sa ”marsch”, så sprang jag så fort jag bara kunde och satte mig där, men han bjöd ju inte på någon godis, så när han skulle klappa mig så tyckte jag att, nu är det nog bäst att pysa härifrån, jag tog några varv runt honom först och sen tillbaka till Matte.


Matte var väldigt glad efter tävlingen, det märktes, jag tror nog att hon var rätt stolt över mig. De sa att jag blev godkänd och jag fick en rolig leksak som har taggar och piper när jag biter i den.





 
 
Ingen bild

Magnus Nordlöf

30 november 2010 23:24

Härligt att höra att min favorihund gör framsteg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards