Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Norge resan

Av Kattis - 29 november 2010 17:31

Vilken Norge resa det blev…. Snöyra och olyckor, och en mobil som inte fungerade.

Stackars Linda, som körde från sundsvall, hamnade i en seriekrock på fredag, hon klarade sig, hundar och bil bra, tack och lov!!!

Jag skulle plocka upp Annika och Fawor på lördag, vi skulle mötas i Halden. Eftersom jag litar på mobiler så hade jag ”snappat” upp mötesplatsen i  all hast, väl i Halden så fungerar inte mobilen. Jag körde runt i centrum, som inte är ett litet centrum. Sedan tillbaka upp mot stora vägen, där det fanns ett annat köpcentrum, för någonstans i ”teflon minnet” kom jag ihåg: rondell, nära E6 och här finns allt…….. Det var några parkeringar att finkamma, men på andra försöket, så hittade jag Annika och Fawor.

Lite panik hade jag, hur skulle jag göra? Om jag inte hittat henne?

Men det löste sig!!

Ytterligare mobila problem, blev det för Carola och Moni som inte hittade till ”hytteparken” där vi alla hade bokat in oss.

Jag hade försäkrat mig om, att Carola hade Annikas mobil nummer, Annikas mobil fungerade, men eftersom Carola hade bytt telefon och inte uppdaterat sin adress bok, så var det BARA mitt nummer hon hade.

Det var inte mycket att ha!!! Carola ringde, och ringde. Hon körde och körde Oslo runt i flera varv.

När jag började undra varför det aldrig kom, och hon inte hörde av sig, så ringde Annika upp henne.

Carola var rätt arg.

Men vi lyckade ändå lotsa ut dem till hytte parken och det mysiga stugorna.

För mysigt hade vi, jag och Linda, syster Cia och Annika med 4 hundar ljus och glögg!!!

Carola och Moni, bodde i stuga bredvid med två hundar och rödvin!!

Söndag morgon körde vi till utställningen. Dermot och Lindas inlånade stövare, skulle gå tidigt.

Dermot var först i ringen, och eftersom raserna kolliderade, så fick jag visa honom själv.

Premiär i juniorklass, han slutade som 4 med HP, av 9 junior hanar, vilket vi är jätte nöjda med!!!

I kritiken står att han inte får bli ”grövre”, om den norske domaren menade hull eller kroppsligt, vet jag inte? Han är varken tjock eller jätte grov????

  

Hur gick det för finska stövaren Roy då?? Jo, han fick ingen vinnartitel men väl ett norskt cert, så Linda levererade hem en ”nybakad” NORSK CHAMPION.

  

På förmiddagen, blev det då dags för våra 4 PON, jag det vara bara vi som var där.

Fawor först i ringen, OCH han är ju ingen liten kille   han fick CK och därmed var hans titlar klara: Nordisk Junior Vinnare samt, Nordisk vinnare eftersom han var ensam hane.

  

Lilla, lilla Turid gick in som första tik….. och de började bra i kritiken för att sedan snabbt gå utför…..

Domare hade fått syn på de andra två tikarna som väntade på sin tur, hon tappade ögonen på Turid helt och bara tittade på de andra två, under tiden hon diktaterade kritiken.

En tvåa fick Turid, det är lite surt måste jag erkänna, jag hade hoppats på en slät 1:a.

Turid är ingen utställnings PON, det har hon aldrig varit, och länge så har jag sagt att hon aldrig ska ställas, MEN hon måste ha några utställningsmeriter för att ev. kunna gå i avel… när den dagen kommer!!!


Det slutade med att Fawor skulle möta Carolas tik, ”Bubblan” och Fawor slutade som dagen segrare!!!

Jag tror Carola tyckte det var lika roligt som jag, efter som vi äger grabben tillsammans, och dessutom fick hon ytterligare en titel på sin vackra tik: Dom Perignon.

Grattis till oss alla!!!


Hemresan bjöd på massa snö som yrde, blåst och 4 olyckor med räddningsfordon, samt bilar som stog lite här och där!!!

Trött, men med livet i behåll, kom jag hem till mitt advents pynta hem!!!

     

 
 
Ingen bild

Annette

30 november 2010 10:41

Han är riktigt snygg Fawor! Grattis! Lilla Turid kommer att få sin 1:a var så säker! Om inte för sitt utseende så för sitt sätt och för sin charm!/ Annette

 
Linda

Linda

30 november 2010 18:46

TACK för en trevlig helg!!
Med livet som insats, tid och pengar som läggs ner för två minuter i en ring... Lite störd är man allt MEN jag är ingen styckmördare även om det ser ut så på bilden... Ha ha vilken allvarlig min jag fått till. Ser ju verkligen ut att ha kul!!

http://www.neverfading.nu

 
Ingen bild

Bror

7 december 2010 20:09

fin men för mycket vitt tycker bror men det är jakten som är viktig enligt mig.kjamiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards