Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Glädje och sorg och "gräsänka" igen!!

Av Kattis - 11 september 2010 10:41

Hunden Maya har gjort tävlingsdebut. Vi är glada och stolta över er som jobbar på så bra med era hundar, och vågar er ut på tävlingsbanan!!!! Jag vet hur nervpirrande det kan vara!!

Maya har en egen sida med film från tävlingen:

maya.haggmyr.se


Sedan en liten försenad uppdatering från förra helgen:

Dermot blev Bäst in Show på svenska dvärghundklubbens utställning i Sandviken.

Än en gång proffsigt visad av Linda Bruneryd.

   

Melker fyllde år på måndag den 6 september, redan 4 år.

Vi har haft lite mini kalas för de närmaste.

Grässkörden är i full gång, två silo torn som ska fyllas. Inte nog med det, säden är klar så grabbarna har även tröskat.

Det är den tiden som jag ännu en gång är ”gräsänka” – vilket inträffar lite då och då under jordbruksåret.


Ett mindre roligt mail kom sent i går kväll:


Daggen har tassat vidare……..

 

Daggen, liksom Basil och Frippen och Evita, blev hastigt sjuk och på djursjukhuset fann man cancer i såväl mage som på tarmar.


Daggen var en av 8 valpar som var med i flyttlasset till Halland Mars 2001. Han heter Little Johnny i stamtavlan.

Han var vår första uppfödda internationella champion, ägd och visad av syster Cia.

Han var pappa till 3 kullar, men eftersom han lämnat några hjärtfel i olika kombinationer, så togs han ur avel och flyttade till familjen Björk.

Daggen har varit en sagolikt snäll och stabil hane, han kom verkligen till sin rätt hos familjen Björk!!!

Daggens vackra huvud finns porträtterat, och är upptryckt på massa fina prylar hos företaget BAMSES BOLLAR:  http://www.bamsesbollar.se/webshop/visabild.asp?sida=bbbpon.jpg&sida1=1282&sida2=http://www.bamsesbollar.se&sida3=47382


  

Foto: Hans Björk

 
 
Denice

Denice

11 september 2010 18:25

Haha nej mamma han är inget slusk, han är en kompis Han e 18 :)
Sjukt snäll och rolig:P.

Jag ska se om jag kan få en kamera i jul av dom här hemma, ska iallafall önska mig en :)

http://deniceanderssson.blogg.se

 
Carina

Carina

13 september 2010 19:09

....roligt att Maya tävlar! Tråkigt med Daggen :( Jättegrattis för Dermots framgångar! Kram Carina

http://cedarinablogg.kompisweb.se

 
Lise-Lotte

Lise-Lotte

15 september 2010 09:19

Tråkigt att höra om Dollys pappa ;(

http://ponrocks.se

 
Ingen bild

ake.titti.nilsson@telia.com

26 september 2010 18:50

Tråkigt med Abbes pappa. Vi är ledsna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards