Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Gottland news och trägårds drömmar

Av Kattis - 2 september 2010 21:35

Här kommer några bilder från en praktfull trägård under uppbyggnad. Lite tips till lilla mamma på hur hon kan göra i sin slänt!!!!


 


Så fantastiskt effektfullt det är med ett avskärmande staket i pil.

Tro, om??? mina hundar skulle bli kvar bakom ett staket av pil??

Kanske jag ska försöka att göra ett staket till våren?


  

  

Pergolan är så mysig, här växer Clematis, rosor m.m - tänk när allt vuxit upp, vilket blomsterhav!!!

    


När jag blir gammal och inte vet riktigt vad jag ska göra???????

DÅ SKA JAG OCKSÅ HA EN PRAKTFULL TRÄGÅRD - Stort intresse finns, men tidsbrist råder.


Jag prioritera hundträning, mellan familjeliv och jobb, just nu.

Tisdag kväll var det träningsträning på varbergs BK.


Jag träningstävlade med Mist, som skötte sig bra och gjorde alla momenten enligt mattes belåtenhet.

Linförigheten kunde gått bättre, det var mitt fel att Mist var alldeles för "gasad" i linförigheten.


Jätte nyttigt att lära sig på träningstävling, vad som är "lagom" uppvärmning innan tävling.

Tisdagens taktik fungerade inte riktigt,  *ler*


Ställande under gång som har krånglat lite, fungerar nu jätte bra.

Mist står stadigt och stannar snabbt - jag har bytt komando - det var hela lösningen..... så kan det vara ibland!!


Nu är jag sugen på att anmäla till ny lydnadstävling.


Många fina hundar med duktiga förare:


     


Glad nyhet från Gottland: Ynnizin's Helgas Cactus  är TgAA testad Negativ!!


Nu var ännu en dag slut, huset är tyst.... Melker sover, Mikael är ute och jobbar, mätta och trötta hundar sover, Katterna är ute.

Bara att passa på och krypa till kojs och avnjuta lugnet och tystnaden.


Nattinatt!!!

     

 
 
Ingen bild

mamma

3 september 2010 10:36

de var en fin slänt tänk om man kunde få till det så

 
Denice

Denice

3 september 2010 15:05

Haha, nej jag gick bara i raskt tempo med henne men hon var
typ död när vi kom tillbaka, hon la sig i sin lilla hytt och sen låg hon där resten av kvällen^^.

http://deniceanderssson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards