Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Sköna Maj ,välkommen!!

Av Kattis - 6 maj 2010 21:57

 

Veckorna verkligen SPRINGER iväg!!

Som alltid på våren, är det hektiskt...... mest för Mikael, men det påverkar även mig.


Åkrar ska plöjas, om det inte blev plöjda i höstas, sedan ska dynga köras ut, det ska harvas och slutligen sådden.


Beten ska stängslas så djuren får komma ut från lagården.


Tillökning hör också våren till.

  

Highland kalvar

 

Kattungar


Mina två tackor har fått fem lamm, nu börjar jag få till en liten grupp med får att träna vallhundarna på.

Än är lammen för små att valla på, tackorna är beskyddande och kan göra hundarna illa.



Nettan har varit här och visat sitt grindsystem, jag och hundarna har varit modell *ler*

Vi var hemma hos Agneta (Himledalens lam).

Jag vallade med mist på 100 tackor, det var häftigt!!!!

Snygge fick träna lite i lilla fållan.

    Jag och Snygge i lilla fållan


  Mist på språng för att runda flocken med 100 tackor

Nettans grindsystem fungerar lika bra till hundar - därav namnet anytail - fungerar till alla med svans (och utan)


Melker har blivit jätte duktig på att köra fyrhjuling.

Målet med köp av fyrhjulingen, var att han kan köra med ut i skogen så jag kan komma ut på mera promenader, vilket börjar fungera riktigt bra.

   



Det har hänt mycket de senaste veckorna, mycket roligt men också en STOR FÖRLUST:

Ynnizin´s M’seur Frippouile alias ”Frippen” somnade in på Falu djursjukhus efter en kort tids sjukdom.

Frippen skulle fylla 12 år i september.

Frippen var en av de snällaste PON jag träffat.

Han hade underfunktion på sin sköldkörtel, hade ätit levaxin sedan 5 års ålder, en sjukdom som aldrig märkt på honom.

Frippen visades på utställning sista gången i Borås 2009, han var då nästan 11 år och, som jag upplevde det, en av det piggaste Ponnarna på Specialen, han visade sig med drive, fart och fläkt – så roligt han tyckte det var – OCH HAN VANN TURISTKLASSEN!!!!

  Frippen och lillhusse Sammy


  Frippen som unghund

 
 
Carina

Carina

6 maj 2010 22:42

Jättekul att läsa och se bilder här - nu känner jag mig uppdaterat! Jättesynd om Frippen - håller med att han var jättefin i Borås. RIP Frippen... Kram på er alla! Carina

http://cedarinablogg.kompisweb.se

 
Ingen bild

Qlura-Karin

8 maj 2010 16:11

De är ju underbara era Higlandare!!!!!! :)

 
Ingen bild

Lisa

9 maj 2010 23:46

Tårar i ögonen..tråkigt med Frippen...sov så gott lilla vän!

 
Ingen bild

ake.titti.nilsson@telia.com

28 maj 2010 19:47

Frippen - vi känner en stopr sorg och saknar en fantastisk PON. Du var en persnlighet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards