Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Vad man inte bör göra med nonstop!!

Av Kattis - 21 februari 2010 17:14

Nu må ni tro jag är stolt!!!

Kennel Ynnizin har fött upp en Dansk Lydnads Champion!!!

Denna enorma prestation står Torben och Uffe för.

Uffe heter i Stamtavlan: Ynnizin’s Miraculix the Wizard

Sorø den 13.02.2010

Race

Polski Owczarek Nizinny

Han            Tæve

X             

Reg.nr

10833/2002

Katalognr.

22

Dato

13.02.10

By

Sorø

Dommer:

Wagn Johansen

Øvelse

Koeff.

Opnået

I alt

Dommerkommentarer:

1

Fællesafdækning


2


10


20


ok

2

Sit i gruppe


3


10


30


ok

3

Fri ved fod


2


7


14

Eks.kom da h. flagrer i flere perioder. Flere gange sætter h. sig foran f.

4

Stillingsskift


3


5,5


16,5

3 eks. kom., h. mister 2 skift og går lidt frem

5

Apportering af udlagte

genstande


3


8,5


25,5

h. flagrer en del frem til ståstedet.

skv. sidn. ved afslutn., ellers fint.

6

Springapportering


2


9,5


19


Skv. pl. bag f.

7

Stå, sit, dæk


2


8


16

Lidt flagren i fri ved fod, f. søger øjenkontakt ved af. af kom. ellers ok.

8

Indkald med stå


3


10


30

fint

9

Fremsending


4


9,5


38

Eks. dæk kom., ellers nydeligt

10

Næseprøve-søg


3


9,5


28,5

Skv.sidn ved afslutn., ellers nydeligt

11

Helhedsindtryk


1


8


8

Pænt f.arb med godt temp. H. arb. godt men mangler dog lidt sikkerhed og præc.


Opnået i alt


                            245,5













Endelig DANSK LYDIGHEDSCHAMPION

_____________________________________________________________

Min lydnadskurs har startat, så skönt att vara tillbaka i träningen igen, på riktigt!!

Snygge skötte sig bra, det var över förväntan!

 


Han är ju så nyfiken och glad, vilket är positiva problem, med lite träning så ska vi nog lära oss att kontrollera nyfikenheten till momenten istället för allt som händer runt i kring.


Under veckan kom ett mejl från Jenny som har företaget BAMSES BOLLAR, hon sökte bilder på PON, för en konstnärs räkning. Vi skickade in ett knippe..... och till min stora glädje, så valdes en av mina bilder ut.

   

Om ni är lika pryltokiga son jag, titta in på:  http://www.bamsesbollar.se/                             

Finns jätte mycket roligt med PON på!!!


Halva fredagen och hela lördagen, har det snöat i mängder.

Mikael har plogat snö från tidig morgon till sena kvällen.


Jag och Melker var ute med kameran idag för att föreviga snömassorna.

Jag tror inte vi kommer att uppleva så mycket snö igen, i Halland.

     

  Melker står i snömassorna, som npå vissa ställen är ovanför midjan på Melker


    I Higlandhagen.

jag tror kossenossorna myser lite av alla snö   


Katterna, däremot gillar inte snön, ligger helst och värmer sig i halmen.

   Skogskatten från stockholm - Birk


Valpen (utan namn), växer....... har nu vid 10 dagars ålder, passerat 400g.

   Kraftfull och maskulin bulldog valp




Efter en dag ute i snön, så kände jag för att baka.....

åååå, NEJ!!! Utbrister nog några av mina nära och kära nu!!!

Jag ska inte berätta så mycket om hur min sockerkaka blev, men vill bara tipsa andra baksugna läsare om:

STOPPA INTE NONSTOPP GODIS I SOCKERKAKSSMETEN............

 
 
jenny

jenny

21 februari 2010 18:27

STORT GRATTIS TILL UFFE O TORBEN!!!!! NI ÄR JÄTTE DUKTIGA =)

http://blogg.mrbigs.se

 
Carina

Carina

22 februari 2010 21:52

WOW! Uffe & Torben - vi är mycket imponerade! SUPERBRA! Kram Carina, Maya, Avalon & Olga

http://cedarinablogg.kompisweb.se

 
Lena

Lena

23 februari 2010 18:50

Oj oj oj vilken känsla!!! stort Grattis till er alla ;-) både fin uppfödning & mycket jobb bakom framgången till Lydnads Champion!
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mona

24 februari 2010 10:32

Grattis till lydnadschampionat!
Jag tycker att nonstop lätt gott att ha i smeten....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards