Alla inlägg den 3 september 2009

Av Kattis - 3 september 2009 23:47

Klockan är snart ”spöktimmen”, jag sitter och väntar på att Susanne från Gottland ska komma med husvagn, dotter och hundarna Cactus och Tiger, en liten shelti medföljer också.


I morgon är det ”smygstart” på kennellägret.

Många anländer i morgon em. till Campingen, Susanne kommer redan i natt, hem till oss,  även jag ska bo i stuga från i morgon.


Det ska bli jätte roligt, och det har varit så skönt att ha nått roligt att fokusera på de sista dagarna.


Det är tomt i huset utan vår lillkille, jag har svårt att prata om honom, tårarna kommer direkt – ja, det gör verkligen ont.

 

Jag vill tacka för alla mejl, inlägg och telefonsamtal – Tack, mina vänner för att ni finns!!


Tack Jenny! 

Jag och Ronek skildes som bästa kompisar, vi busade och lekte och kramades.

Jenny som han känner, åkte  till veterinären med Ronek, Jenny är lugn och det är viktigt.

Jag hade inte styrkan.


Ronek har haft problem med sina tassar sedan i December 2008, redan när han kom till mig hade han öroninflammation, jag kan också minnas att Jenny nämnde något om att han slickade på sina tassar på Polen färjan, det ville jag naturligtvis inte höra då.........

Sommaren på västkusten har varit riktigt torr och fin, det har gjort att vi har fixat hans tassar med Malaceb bad och han har varit fin och problem fri i långa perioder.

 

Allteftersom vi gick mot hösten, morgondaggen vätade hans tassar, så kom problemen tillbaka, nu mera än någonsin..... Hela hans kropp kliade, allergi prover togs och visade på inomhus kvalster allergi – det kan man i regel vaccinera mot, men hans besvär i samband med fukten finns inget annat botemedel än cortison mot – jag hade bestämt mig för att cortison är för mig HELT uteslutande.....


Jag lärde känna en underbar hund, snygg, trevlig, rolig, ”mammas kille” ,som de flesta hanar jag känner, och har haft, är – hade jag inte varit uppfödare hade jag bara haft hanar.

Vi hade en fin tid, med många glada skratt, och glädje, det kommer jag att ha i mitt minne,



Jag har börjat mitt nya jobb, det är jätte roligt, mycket  nytt att lära – jag är helt slut när jag kommer hem på kvällen.

MEN JAG TRIVS!!!!


Jag återkommer efter helgen med lite bilder......

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards