Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Kattis - 21 juni 2009 15:04

Som jag såg fram mot lite kalas i Orsa med tjejerna…….. det blev INGET av med det.

 

Ronek har inte ätit mat de sista dagarna, på midsommarafton kräktes han och var lös i magen.

 Midsommardagen var han jätte dålig och avföringen var blodblandad – bara att sätta sig i bilen och åka till djursjukhuset, han blev inlagd på dropp.

Lite tidigare på morgonen skulle jag duscha av Melker i badkaret och reser mig lite för snabbt, knak och brak sa det i ryggen på mig – RYGGSKOTT!

Varför???

Jag som ska så mycket:

Ta hand om familj och barn

Städa bilen

Träna valpen

Springa med flera hundar i ringen nästa helg

Och till sist så ska jag ju ta mig hem i bil från Dalarna till Västkusten!!!

 

 Idag ringde veterinären och meddelade att Ronek var mycket piggare, det hade inte sett nått avvikande på ultraljudet utan trodde det var smittsam maginfluensa…….

 Hopps….. Nu är det så att vi har Vorster Viggo, Papillon Opsi, shar-pei Pandora, PON Frippen, BC valpen Snygge, Foxterriern Horina tillsammans……

 SKA ALLA FÅ SMITTSAM MAGINFLUENSA?????

 

                                         Ingen visar symptom än i allfall……

 

Nu vågar jag inte se fram mot någonting, inte känna för stor glädje, det bara gäller att flyta med och klara livhanken på sig själv och se till att barn och djur har det bra.


Syster Cia har tagit Melker med till Mora, första gången han sover själv hos Cia, han var stolt och glad att få hänga med sina kusiner hem.

Tack syster för avlastningen!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards