Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Kattis - 6 juni 2009 09:42

Carina, kennel Cedarinas skriver:


Ibland måste man inse att det är för mycket…..

Jag har 4 tikar hemma i åldrar 8½ år, 5½ år, 3½ år och 15 månader. Jag kammar, jag rastar, jag tränar, jag jobbar – men känner att det är för mycket. Jag funderar på att omplacera Bessy. Uschh….bara att skriva detta gör ont. Men jag måste göra ett försök att förbättra vår situation här hemma. Jag gör ett försök....ingen brådska - det får ta den tiden det tar att hitta ett bra hem.

Bessy är 15 månader nu. En tik av mindre/spenstig modell (15½ kg, 44 cm hög), medfödd stubbsvans, vit med gråa fläckar, ingen pälsmonster (som ni ser på bildernasmiley ) hennes päls växer såååå saaaakta efter det att hon fällde ut valppälsen.

Hon är livlig, arbetsvillig, intensiv och gosig. Hon har gått valpkurs, forsättningskurs 1 och går nu tävlingslydnad. Hon är nästa klar för att börja tävla i Lydnadsklass 1. Bessy har provat på agility 2 gånger och definitivt har anlag för det.

Bessy behöver komma till någon som har tid för henne. Hon är van att vara med andra hundar så jag tror hon måste ha en lugn hundkompis i hemmet. Hon är inte van att vara ensam mer än 4-5 timmar om dagen. Ingen hundgårdshund. Älskar långa promenader där hon får springa och springa. Gillar även att cykla eller jogga. ÄLSKAR andra hundar och är mycket nyfiken och vill jättegärna hälsa. Men när det är träning så finner hon sig ganska snabbt att man måste låta bli de andra. Jag tränar med henne lös och det går bra. Bessy behöver en fast/kärleksful uppfostran av någon som kan gårds/vall hundar, är intreserad av lydnad och/eller agility och gillar lagom med pälsvård. Om du tror du kan ge Bessy ett bra livslångt hem kontakta mig på 044-127447. Carina Bruzelius, Kristianstad 

 http://cedarinablogg.kompisweb.se   bilder på Bessy 2009-05-29


Det är Gordon som är pappa till Bessy, ni kan läsa om Gordon i ett tidigare inlägg. Morfar till Bessy är THE ONE AND ONLY - Min älskade Basil.

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards