Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Kattis - 31 maj 2009 15:10

Morsdag är det idag, jag har fått en fin ampel med jordgubbar i av Mikael och Melker,

ett SMS från Denice med – Jag älskar dig Mamma, Jätte mycket!!

Grattis ALLA mammor!! speciellt min egen lilla mamma.


Var med Viggo på hundsimmet Hund i Harmoni på morgonen, tog jag med kameran för att ta lite bilder..... och varför gjorde jag det???


Efter att Viggo var klar i plurret, fått laser/massage så satte jag in han i bilen och likaså kameran, jag åkte vidare till plantagen för att köpa lite Rosjord, efter att ha packat in jorden och lite perenner som jag fyndat så sätter jag mig i bilen och backar ut från parkeringen... hmmm... Nått tar emot???? Går ut för att titta – MIN KAMERA!!!!!

Väskan med kameran i hade ramlat ur utan att jag sett det... och nu var den helt krossad....

OCH JAG ÄR FÖRKROSSAD.

Jag har ingen extra försäkring på kameran, om????? hemförsäkringen täcker vet jag inte..


Jag är så hopplös, olycksförföljd, har bråttom, jag blir så arg och trött på mig själv...–

Här är min meritförteckning över sånt jag backat över igenom åren, eller skapat i trafiken:


  • Staket med lupiner och allt som flög hos min kompis grannar (19år) – det var inte meningen!
  • Backat upp bilen på en stor sten så jag hänge i luften (i ilska när jag var ca20år) – det var inte heller meningen!
  • Prejade pensionärer av vägen med en trimmad Ford mustang - det var absolut INTE meningen! Och jag blev av med mitt körkort.

 När jag hade tagit om mitt körkort så for jag ut i trafiken igen.....


  • ........Och körde rakt in i en släpvagn på framförvarande bil i en rondell – det var inte meningen........jag fick behålla körkortet...
  • Med Volvon så backade jag in i ett parkerat lastbilssläp – fick skylla mig själv.
  • Volvon och jag och mina hundar for till sjön för att bada en superduper varm sommardag – jag låste in hundar och nycklar i den varma bilen, när varken polis eller brandkår kunde hjälpa mig så kom ”förorts bruden”– Mona och slog ut bakrutan med en slägga för att rädda hundarna, (reservnyckeln till bilen hade jag tappat i sjön något år innan)
  • I början av Maj köpte jag nya utemöbler, jag lastade av utemöblerna på gården hemma.....                                                   
                                                      
                         och råkade backa över det nya trädgårdsbordet när jag vände släpet, - fast det var Mikaels fel!  Han skulle komma hem och hjälpa mig men gjorde inte det så jag fick klara mig själv och då gick det som det gick.... (Utemöblerna hade jag köpt på annons kan tilläggas)

Kortet i kameran hade klarat sig så här kommer några bilder på Viggo


                                         Så här går det till


Först duschas hunden


 

Hundarna simmar med flytväst på, linor håller hunden på plats mitt i bassängen

 

Hundarna går i bassängen via en ramp. Viggo är duktig och går upp på den ganska höga rampen helt själv.

 


Efter Bassängen är det dusch igen och sedan godis och behandling med laser och massage. Viggo han njuter!!

 

Slutligen vill jag bara berätta att lilla Melker har vattenkopper, över HELA kroppen i stora flockar, han tittar sig i spegeln och frågar - Mamma! Är jag fin?

Jag säger JA *ler*

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards