Alla inlägg den 4 april 2009

Av Kattis - 4 april 2009 15:25

Bilens temperaturmätare visade på 19 grader varmt i halvskuggan, folk på lydnadsplan gick i T-shirt och linnen, ljuvlig dag och nu vet jag att sommaren är på väg...



Var det värmen som tog Helga i dag? Eller kondition? Eller var det Mig de var fel på........


Varken jag själv eller träningskompisar kände igen ”Helga damp”... dagen tävling blev en riktig flopp.

Helga gick med sänkt huvud och var okoncentrerad, även hennes ”säkra” kort som läggande under gång ville sig inte.

Bara inget är fel på Helga?

Hon har några knölar i bröstraden som jag ska ta bort, inte så stora än men det växer så det blir den närmaste tiden

I går gick träningen jätte bra, och jag hade lite förhoppning inför dagens lydnadstävling i Oskarström.


Oskarström är en jätte trevlig klubb med glada människor som hälsar glatt när vi anlände. Tog med Mist också för lite miljöträning, hon skötte sig jätte fint, har blivit trygg i platsliggningen nu och känns stabil... nästa lydnadstävling blir nog med Border Collien.


Vi gläds med dem som det gick bra för – grattis till klubbkamrater på Varbergs BK!!!


Ronek har varit fin i sina tassar, ett lite ljus för framtiden tänds...... dags att träna killen på ”riktigt” kanske?


Ha en fin helg!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards