Alla inlägg den 18 november 2009

Av Kattis - 18 november 2009 18:46

Trött trött och trött!!

Har ingen större inspiration, längtar efter mamma, längtar efter Ricky och Nisen -  längtar hem till Dalarna, inte så mycket tränat med hundar blir det heller.

November är VÄRSTA MÅNADEN PÅ HELA ÅRET!!!

Stackars mamma och Micke som fyller år i november, och förlåt ”farbror Micke" att jag glömde din födelsedag – ska skicka nått fint på posten!!!

Deppad i november är jag också!


Tur att det snart är jul, december är min månad!!


Lite roligt har jag ändå gjort:

Promenerar med vovvarna i det upplysta elljusspåret på kvällarna, Melker hänger glatt på och jag får springa i kapp honom, till och med Mikael har följt med oss 2ggr.

Tränar lydnad hos Mona varannan torsdag.

Tränar lydnad varje onsdag (utom idag för det regnar på tvären) på en upplyst ridbana hos Yvonne.


I söndags bakade jag och Mona pepparkakor tillsammans med Ida och Melker – årets första pepparkak bak, men inte det sistaJ


Nästa helg flyger jag till Frankrike och hämtar en brun PON valp.


     


Jag har bestämt mig för att satsa....... I Sverige är vi i stort behov av importer om rasen ska överleva.

Jag har hittat en valp med en stamtavla som kan passa den svenska avelsbasen.

Det gör inget om hon blir ful, bara hon är frisk!!!


Helga är återigen sitt ”gamla pigga Helga, med damp” – jag är så glad för det.

Eftersom jag aldrig fick en avkomma efter helga att avla vidare på, så vill jag att hon ska få prägla och fostra denna valp så länge hon har orken kvar – och det har hon nu – Absolut!!!


Jag har söner efter Helga som jag kan gå vidare på – Hoppet är de sista som överger en entusiastisk uppfödare!! *skratt*


Så, det var lite hemliga avslöjanden från mig och livstecken.


Nu är jag nog ganska glad igen, bara jag känner efter!!

Må så gott alla kära, där ute i mörkret!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards