Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Mora,! here we come!!

Av Kattis - 18 augusti 2009 15:43

 

 Melker och Ronek

Valpar utvecklas olika i perioder... Snygge är inne i en riktigt FUL period nu,  Stygge pga. utseendet heter han just nu *ler*

Någon......... Kallar honom för Stygge i alla fall...... Han kan ju liksom ibland, ”leka lite våldsamt” med NÅGON annans valp......

 

Så inga bilder på honom kommer visas, denna perioden tänker jag glömma bort.


På lydnadskursen fick vi en ny rolig uppgift, som kallas att runda en stol, och det är just vad hunden ska göra,

iden är en finskimporterad ide.


Jag har köpt övningen till fullo och tycker den är kul!!


Ronek är ju helt klart bäst, han fattar ruskigt snabbt.

Mist klara det efter lite träning, och nu kan hon uppgiften.

Snygge är ju inte så snabb än, men visst fixade han det efter ett litet tag.

Helga liksom Ronek, fixade det hela snabbt.


Snabbtänkta PON,

Uthållig BC. – det är en av skillnaderna mellan raserna som stämmer på mina individer.


Kattis och Mist

Mist linförighet


Nu har jag snart packat färdigt, jag och Melker och vovvarna, åker till Mora i morgon – längtar efter ungarna, släkten, och kompisar.

 

Ricky fyller år den 21 augusti, kalas blir det.



 
 
Denice

Denice

20 augusti 2009 19:51

Jag e så stolt över mig själv för dom otroligt fina bilderna jag har tagigt (a)
hihi !
Jag har tagigt en massa kort här hemma också , och speciellt idag , men jag kan ju tyvärr itne lägga upp dom bara för att en "viss" dator har gått sönder , så just nu använder jag antingen pappas dator eller fias dator och då kan jag inte lägga in mina bilder..
Men dom kommer väl upp förr eller senare :)
puss

http://deniceandersson.bloggagratis.se

 
Nathalie

Nathalie

25 augusti 2009 21:19

Va tråkigt att läsa om Ronek, lider med dig. Det blir så ofattbart tomt när man förlorar en hund, även om man har någon kvar som gärna vill ha ens tid och som förgyller ens vardag.
Har ni vägarna förbi (om ni är kvar i Dalarna) får ni gärna komma in en sväng. Skulle ju gärna vilja se lilla "Stygge".
Kram

http://www.kennelthelook.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 februari 2014 17:35


Lite försenad blev uppdateringen som jag lovade er på Valpbeskrivningen.   Mikaels Mormor 98 år gammal har still somnat in. En beundransvärd kvinna, som bott hemma fram till nu, visst har hon haft lite hjälp, men så duktig och pigg trots ålder. ...

Av Kattis - 15 februari 2014 19:01

Valpar är egotrippade små varelser, det visar ingen hänsyn alls, att jag inte sover på nätterna pga. hostan och att jag fick magkatarr på em, det bryr det sig inte om. Mat och mys och lek det ska det ha ändå.   Vi har haft finbesök av stockholm...

Av Kattis - 7 februari 2014 19:26

 Har man valt att ha vintervalpar, så är Skällingesjön frusen. Hur vattentränar man valpar då? Jo, då börjar man träna med lilla baljan, om några dagar får vi ta in större och större, snart har vi PON pool.   Jag backar tillbaka lite till inn...

Av Kattis - 2 februari 2014 14:18

Väntar och väntar på en test, det har gått 3,5 veckor sedan jag skickade testen på valparna och ännu inget svar. Nästa vecka kommer stamtavlorna från SKK. En av valparna - "Skratta" har fått byta namndå det blev för många tecken, nu gick vi tillbak...

Av Kattis - 25 januari 2014 19:52


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards