Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Kattis - 4 juli 2009 16:31

På Måndag morgon kunde vi läsa och se på bilder i Hallandsnyheter att Örjan och Attin varit på besök i Varberg – varför kom ni inte och hälsade på??


Så har en HEL vecka bara flugit iväg....... värmen och huset fullt av folk och hundar gör att prioriteten vid datorn inte är så stor, dessutom är datorn upptagen av pokerspelare och tonåringar som är besatta av bilddagboken.



Tonåringar är speciella......

  • Kan inte doppa huvudet när de badar, frisyren blir förstörd och sminket kletar
  • Kan inte bada för länge – de kan ju missa ett VIKTIGT SMS, än så länge har de inte skaffat vattentäta telefoner.
  • Har strumpbyxor under shorts i 30 graders värme
  • Fyller hela bilddagboken med foton på sig själva, inget på syskon eller mamma?????
  • Tillbringar minst 12 timmar i sängen och 4 timmar framför spegeln, resterande 8 timmar med datorn och mobilen.

Det är bara några få år sedan jag själv var tonåring...... Trots det så har jag ingen större förståelse för tonåringarnas besatthet av mobiler och  fåfänga!!


Under veckan har vi badat i Havet, Fisketur med fladenbåten,  varit till Liseberg, Gekås, Skällingesjön osv.

 Här kommer lite bilder:

  Tonåringarna

 

  Glada barn


 krabbfiske

_______________________________________________________


Så nu till Borås


Vackert väder och trevliga människor, Stugan som vi haft i många år såg ut som den brukar och låg på samma ställe – tryggt – så man hittar hem på småtimmarna *ler*

 

  Långbord med knytis på lördagkväll


Jubileum med poängpromenad och jubileumstårta.


  Brudarna utanför herrtoan, observera skylten med

                      HUND FÖRBJUDEN


Kvällarna i Borås är jätte mysiga, det är här man har tid att umgås med alla och prata hund i timmar.

Söndagens utställning var solig och alltför varm, man blir lite ososial när värmen tar knäcken på en.

Jag vill ändå tacka alla mina valpköpare som ställde upp och kom med sina hundar, jag är jätte glad att få se mina små valpar som blivit så stora.

Jag hade önskat att vi fått mera tid att umgås och prata på utställningen, jag hoppas ni ändå hade en trevlig dag tillsammans med era hundar!!!

Hur gick det då:


Jo, hyfsat gick det väl för våra hundar:

Både Gordon och Ronek fick CK, bra kritiker,.

 Cera blev utan CK i championklassen, en jätte bra kritik med i domarens smak,

 för liten tik.

Stor slam blev det i turistklassen för Cia och Frippen,

Frippen ÄLSKAR utställningar, han var så glad och lycklig över att återigen göra entré i utställningsringen – äldsta hunden på utställningen (11 år) med mest drive i stegen så travade han hem en seger!!

Grattis Cia och Frippelippen.


Peggy som tävlade i valpklass på annan plats på området, närmare bestämt i ringen för Franskbulldog slutade som 2:a bästa tikvalp med HP.

Trötta hundar



Vill även meddela till alla mina kära vänner som stötta och trösta mig i sorg och bedrövelsen med Ronek, kamera osv...

Jag har fått en ny kamera – en D90 med tamaron objektiv.

Roneks operation är framflyttad pga. Värmen, Agria kommer att betala och jag fick rätt i min överklagan till Agria.

Ronek har inte någon reservation kvar och jag kommer få tillbaka en del av allt jag hittills betalat i veterinärkostnader på honom.

Nu håller jag tummarna att operationen går bra, att han blir frisk och att det inte är nått alvarligt!!


Så här långt: Slutet Gott!!!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards