Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Kattis - 10 juni 2009 10:38

Ibland när man är som mest deppad så händer ändå lite roliga saker som gör mig glad….. När kameran är trasig och sjuka hundar håller på att ruinera mig, är det ändå härligt att få vistas i skogen och slåss med knotten –

Helga & Viggo gick anlagstesten i viltspår i måndags.

Helga godkänd på 37p och Viggo godkänd på 40 p. Helga ringa i någon vinkel vilket gjorde ett poäng tapp, med har en bra hastighet = lugnt och noggrant!

Viggo gick stupsäkert i spåret, stanna vid ett tillfälle och markerade en liten fågelunge, men efter att jag gett kommando så fortsatte han på sitt spår – mycket duktigt tycker jag!

Viggo fick ett poäng avdrag för sin höga hastighet, någon som jag själv hade kunnat styra.

Mer som gör mig glad (trots att det är dyrt med hund) är gårdens nya Border Collie valp – Snygge ska vi kalla honom förJ

Har tagit bilder på Snygga av uppfödaren Natalie, jag har inte frågat så hoppas jag inte får ovett nu!

 

Till sist så längtar jag till Borås och rasspecialen, att få träffa alla människor som jag tycker om, och snart ska jag åter till dalarna och rå om mina nära och köra – ska också bli jätte mysigt.

I Morgon är det skolavslutning och på fredag har vi personalfest.

Tänk vad många saker jag ändå kan glädjas åt när bedrövelsen känns betungande.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards