Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Kattis - 29 maj 2009 10:02

Det vackra vädret gör att man är ute så mycket som möjligt.

 

Vi har köpt 4st vallningsfår , jag och Melker har varit ihärdiga på kvällarna att sätta nytt stängsel till, vi har haft lite hjälp av Mona och Ida som också kommer vara här och valla.

 Mist är jätte glad och vi försöker gå upp till hagen en liten stund varje kväll och "putta" på fåren. 

Jag har även hunnit med en resa till syster Cia i Mora – kristihimmelfärds helgen packade jag in barnet Melker och hundarna Viggo och Ronek i bilen och åkte onsdag kväll de 47 milen ”hem”.

Under vår vistelse i Mora så hittade jag en annons på bruna Border collie valpar, jag fastnade helt för utseendet på valparna och på deras föräldrar, jag och Denice och min mamma åkte och tittade på valparna en kväll........

Nu är jag INTE personen som faller för alla valpar, jag kan titta utan att jag  

 måste ha en valp!!

 

 

Vad jag har fastnat för är mamman och pappan till valparna

Mamma Tea


 – och visst är det utseendet, men jag tycker att mamman är ”lagom i Vallningen” –lugn och behaglig och det är nått som Mikael vill ha till Mjölkkossorna.

Mikael gillar mamman i vallningen, jag gillar utseendet och mentaliteten, så till midsommar flyttar en ny ”lärling” hem till gården.

Här kan ni se film på mamman och bilder på valparna och pappan:

www.kennelthelook.se

  

Vi har avslutat lydnadskursen.

 

Kursen i eftersök är också slut, nu väntar vi på anlagsprovet som  ska bli de närmaste veckorna, både Helga och Viggo är anmälda och jag hoppas vi klarar det.

 

Vorster Viggo simmar på i bassängen, han flyttar hem till Lillebror Midsommar.

 

Jag har några glada nyheter:

Helgas son TIGER på Gottland har gått anlagsprovet och klarat det med mycket bra omdömen – STORT GRATTIS TILL SUSANNE BAARMAN OCH TIGER!!!!

 

Susanne med Helga sonen Thistle alias Halle har varit hos veterinären och kollat höfterna, resultat AA – jätte grattis och kram till er!

Nu vill vi börja se Halle i utställningsringen också, och på lydnadsplanen – Sussi har tränat en del lydnad och av det lilla jag sett så är Halle lovande!

 

Det drar ihop sig till årets roligaste PON helg – Rasspecialen. Jag har anmält Ronek, funderar på att anmäla Helga till klippta klassen......... Få se hur jag gör.

 Ronek vid en "äkta dala gärdsgård" 

Frallan Peggy ska också till Borås och ställas ut i valpklassen.

 

Nu måste jag sluta – Jobbet kallar – och den envisa förkylningen jag har dragit på mig behöver få sig en duvning av nässpray och alvedon.

Kram Kram!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards