Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Kattis - 8 maj 2009 22:25

Maj är hektisk månad, vårbruket är i full gång – alla åkrar ska plöjas/harvas/ringvältas och sås, dyngan ska ut, potatisen ska i jorden, stängsel ska ses över så kossorna kommer ut på betet.

Våra Highland Cattle får kalvar.

Mycket pyssel i trädgården.


Maj är inte bara hektisk – det är vackert också!

Min passion är Mangolia träden och  alla vackra Rhododenron.


1 Maj fick Melker följa mig på jobbet, jag jobbade bara förmiddag så det var ett lagom pass för en liten kille.


Vi tog lite kort på Mangolia träden – både med barn i och utan.

 



Först var det nervöst  att sitta i det höga trädet på en ganska smal pinne.

 


Sedan blev det jätte roligt att sitta i trädet.

 

Mamma hon knäppte och knäppte kort...... mamma nu räcker det, sa Melker.

Bara lite till sa mamma.

Och ni som känner mig vet hur jag blir när jag går igång med mitt hysteriska fotande, har sååå svårt att sluta.


Till slut skrek Melker, MAMMA NU RÄCKER DET!

 



Andra roliga saker som hänt sedan sist jag bloggade:


Jag ska byta jobb, efter 9,5 år på skolan så har jag sagt upp mig för att jobba med ett av mina RIKTIGA drömyrken – Djursjukvårdare, jag är jätte glad och det ska bli riktigt roligt att få lära sig massa nya saker!

Min nya  arbetsplats är en mysig klinik med stora resurser och trevlig personal.

www.varbergsdjurklinik.se/

Jag börjar mitt nya jobb i slutet av augusti.


Några valpar blir det inte i år – Ticki började aldrig att löpa och nu finns inte tid och möjlighet.


Vorster Viggo har börjat simma i hundbasäng, vi ska försöka träna 2ggr i veckan med simning så kanske han kan få flytta hem till sin husse i slutet av maj.


Jag har bara två gånger kvar på spårkursen , Helga är jätte duktig och jag tror hon kommer att klara slutprovet bra.

Ronek är jätte rädd för kursledaren och kan inte koncentrera sig på att spåra när kursledaren går med i spåret, jag avbryter kursen med honom och går de sista gångerna med antingen Viggo eller så kanske lilla Frallan Peggy.... jag ska lägga nått spår i helgen för att se hur intresset är.

Lydnadskursen närmar sig också sitt slut......... Nu tror ni att jag ska lata mig HELA sommaren va???

Men, nähä – nu ska här tränas för att tävlas.

Jag ska valla flitigt med Mist HELA sommaren och satsar på lokal prov till hösten.

Jag ska lägga klart mina stenar i ”hundhagen”, det närmar sig verkligen slutet med stenarna –jag har hållit på i 4 år med att bära hem platta stenar från skogen och stenläggning, visst har jag haft lite hjälp av Cia och Micke, Mikael har också hjälp mig att köra hem sten, men nu är jag trött på det jobbet och vill verkligenbli färdig!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards