Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Kattis - 15 februari 2009 22:02

Torsdag var det kurs för mig och Helga och Mist.

Nya ansikten och nya hundar, trevligt gäng som jag ser fram mot att möta våren med – Flatcoated retriever, Groenendael, Tervueren och Kelpie är träningskompisarna.


Vi lekte med momentet ”inkallande med ställande”, båda flickorna  har bra teknik, Mist gjorde några grymt snygga stopp..... bollen var mitt och flickornas tränings hjälpmedel. Fila på fritt följ, jag tycker det är så bra när någon tittar och klickar åt mig – man har ju liksom inte ögon i nacken (Instruktören Mona HAR ögon i nacken däremot)

 ___________________________________________________________

På Fredag morgon åkte jag och Melker till blåstjärnan i Göteborg med Viggo, lång väntan för en tvååring.

 Vi roa oss med att titta i djursjukhusets butik medan vi vänta på att Viggo skulle röntgas, i butiken fick Melker en egen klicker, han var jätte stolt, vi kollade på alla roliga pipleksaker, han var duktig och testade bara en gång på varje, när han hittade en stor rosa gris som grymtade istället för pipljudet blev han livrädd och avbröt test av hundleksaker direkt.

 ___________________________________________________________

Under helgen har vi tränat flitigt.

Lördag bjöd på strålande sol, jag och Melker la spår till Ronek, nu har Ronek fattat vad spår går ut på – han skötte sig kanon fint, lagom tempo och spårnoga, han gick hela spåret utan att vika av och hittade sitt fynd – han älskar sluten!!!

 


Söndag var jag och flickorna på klubben och tränade tillsammans med Mona och hennes hundar Marwin och Mia, Mona hade filmkameran med så vi hjälptes åt att filma. Helga skötte sig super bra idag, så pigg och träningssugen – hon är jätte rolig hund på alla sätt.

Mist är ännu ovan vid nya miljöer, hon reagerar men kommer över det snabbt, det var ganska mycket folk och ståhej på klubben, ett gäng som tränade sina belgiska vallhundar i konstiga skyddsgrenar som jag inte kan namnet på – men det låter jätte mycket om folket......... har Belgarna sämre hörsel?

Nåväl min Border Collie klarar faktiskt en platsliggning lugnt och avslappnat trots lite oväsen. Mist kan säkert bli en duktig lydnadshund hon med, det hänger på mig nu.

En trevlig eftermiddag var det!!!


 

   Mist och Helga vid Varbergs brukshundsklubb

 ___________________________________________________________


Tog några kort på Peggy när vi kom hem, svårt med ett yrväder till valp.


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards