Alla inlägg den 6 december 2008

Av Kattis - 6 december 2008 12:23

Advent är en tid då jag blir pigg och glad, jag är uppe sent på kvällarna, uppe tidigt på morgonen och vad gör jag – JULSTÄDAR OCH PYSSLAR.

Jag är en jul älskare.

Nu har jag  hemlängtan till Dalarna!

 

Har försökt vara ute och knäppa lite kort men ett evigt regnande och haglande varje dag i stort, sätter stopp för det.

Några julkort inomhus har det blivit, att knäppa kort på en hel hög med hundar och en tvååring är inte lätt.....


   Luvan på sne och barnet vägrar le...


Det har varit mycket jobb och engagemang runt den trafikskadade Vorsters Viggo. Vi masserar och stretchar flera gånger om dagen, långsamma koppelpromenader.

Han kan stödja på benet som inte har höftkula men går mkt. illa.

Jag har varit i kontakt med en annan hundägare som haft en hund i liknande storlek som levde till den var 12 år utan höftkula, det har varit mycket jobb hela livet med den hunden.

Jag kom i kontakt med en mycket kunnig veterinär som heter Freddy Wegelius och efter samtal med honom så bestämde jag mig för att undersöka möjligheterna att ge Viggo en ny höftkula.

Jag har varit på Blåstjärnans djursjukhus i Göteborg, där finns två veterinärer som jobbar med höftledsproteser. Veterinären Gustav gjorde bedömningen att Viggos enda chans till att återfå ett så normalt liv som möjligt är att sätta in en ny höftkula i titan.

 

MEN, problemet med Viggo är att han inte är införsäkrad i Agria innan 4 månader vilket är kriterier för att få hjälp med operationen av en protes.

Efter samtal med Agria så uppmanade de mig att ändå skicka in veterinärernas utlåtande för bedömning.

Efter bara en dag ringer Agria med det glada beskedet att Viggo kommer få en ny kula bekostad av Agria.

 Kan man få en bättre julklapp!!!Tack Agria! I helgen är det utställning i Stockholm – vi håller våra tummar för Jenny och Case.

Ronek är anmäld till My dog i Göteborg i januari, det blir hans premiär utställning.

 Bilen då...... jo, den har varit på både service och hjulinställning, vi fick lite rabatt efter allt krångel.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards